Alla <3 ansdag :)

 Hej (: 


Alla hjärtansdag ska man väll fira med dom man älskar?
 Men så är det inte alltid, idag åt jag , mamma o jussan en muffins var tillsammans annars har jag suttit på mitt rum, o resten på sitt rum.
Ganska tråkig alla hjärtans dag :( 
Tänk på alla som inte har föräldrar?
vad tråkigt för dom och inte kunna fira med sina föräldrar.




Tänkte lite på mobbning förut också ;p


Varför är folk elaka egentligen?
 Jag är inte guds barn och jag är inte nöjd över det.
 Vad jag än säger så gör folk om det som elakt så jag blir själv mobbad för att jag inte kan formulera mig så bra. Det är inte direkt kul att bli mobbad,
jag har själv blivit det sen jag gick i förskolan,
 det är 7 år hittills, i sexan på slutet så vågade jag säga emot för en gångs skull, men sen i sjuan kom det nya personer o mobbningen fortsatte.
 Jag har problem med ch-ljudet och i sexan så sa folk åt mig att säga choklad bara för att jag inte kan uttala det. Sen i sjuan skrattar folk så fort jag säger något,
 men nu råkar jag ha en ganska bra klass som har fattat att det inte e någon idé att mobba mig för det :)
  Mamma har provat i 10 år att lära mig prata rätt,
 men har hon inte lyckats då, så kommer jag aldrig kunna säga rätt.
 Men om folk nu vet det?
Så varför inte sluta mobba mig?
 Jag Har faktiskt slutat bry mig, så det känns ju lite bättre :)
  Men det är alltid någon som inte ger sig.
 Och bara för att folk mobbat mig,
så kan jag inte prata in för klassen vilket förstör för mitt betyg.
 Det är lite synd :(
Men jag ska göra allt jag kan för att få slut på det :)


Har ni något tips på hur jag kan få slut på det och våga prata in för klassen?



Glad alla <3 ansdag!



Kyss:*// Matilda :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0